Konstrukce automobilů

Úpravy převodovek

Úpravy podvozků

Automatické spínače světel

Úpravy motorů

Fabia 1,8T 4x4 (336 PS) zakázková konstrukce pro fy. Milotec

Cílem projektu byla konstrukce a stavba prototypu výkonného cestovního automobilu na na bázi Škoda Fabia. Při konstrukci byl kladen důraz na minimum konstrukčních zásahů do karosérie původního automobilu a na použití co největšího počtu komponentů od značky Škoda.

Přední náprava:
Základem řešení přední nápravy je nápravnice z modelu Octavia, která byla přichycena ve čtyřech bodech k nosným prvkům karosérie, podobně jako původní nápravnice. Pro zlepšení kinematiky přední nápravy byla použita přední ramena a těhlice z Audi TT. Největší změny v přední části karosérie doznaly horní úchyty McPherson, které byly zvětšeny a posunuty co nejvýše, těsně po kapotu motoru. Tlumičové jednotky jsou Bilstein PSS9, snastavitelnou charakteristikou tlumení i roztahování. Brzdy přední nápravy jsou 4-pístkové Brembo s průměrem kotouče 320mm.

Pohonný agregát:
Uložení pohonného agregátu je v místě navrženém výrobcem, motor je vpravo uchycen na původním držáku motoru Fabia, stejně tak je i 6-stupňová převodovka uchycena na levé straně v originálním držáku. Změněný je pouze držák převodovky spojený s obalem převodovky, vzpěra reakce motoru je použitá beze změn z Octavie. Základem motoru, upraveného s využitím komponentů od firmy Oberscheider, může být libovolná koncernová  verze motoru 1,8T (132 kW), používaná např. ve Škoda 1,8T RS, u popisovaného prototypu byl výchozím motorem motor AJQ z AUDI TT. Základem zvýšení výkonu na 237kW je nové turbodmychadlo a přepracovaný výfukový a plnící systém. Ten byl doplněn o mohutný centrální chladič stlačeného vzduchu, rovněž od firmy Oberscheider. Výfukový systém byl osazen 2 katalyzátory od firmy HJS, zadní tlumič výfuku je Supersprint AUDI TT, závodní verze. Převodovka je 6-stupňová typ 02M, stejný typ který používá Fábia 1,9TDI RS, pouze s odlišným odstupňováním pro benzinový motor a s doplněním o úhlový převod pro pohon zadní nápravy. Pohonný agregát byl doplněn o dva přídavné chladiče, chladič motorového oleje a chladič servořízení. V chladicím systému byl výměník klimatizace Fabia zaměněn z prostorových důvodů za výměník z modelu Octavia, kompresor klimatizace byl z důvodů elektronické kompatibility ovládacích prvků klimatizace zachován z modelu Fabia.

Karosérie:
V přední části byly zásadním způsobem změněné již zmiňované horní úchyty tlumičových jednotek Mc Pherson, implantována nápravnice z typu Octavia a zvětšené podběhy z důvodu použití 18“ kol. Tunel uprostřed karosérie zůstal beze změn, pouze mechanismus řazení byl z původního místa v tunelu přemístěn nahoru na tunel a uvolnil tak místo pro hnací hřídel zadní nápravy. Největší změny doznala zadní část karosérie. Zde byla odstraněna část podlahy pro uložení rezervního kola. Protože i zadní náprava byla navržena v provedení McPherson, byly na vnitřních částí zadních podběhů připojeny úchyty jejích horních bodů. Všechny konstrukční změny jsou provedené až za opěradlem zadní sedačky, takže automobil zůstává 5 (či spíše 4 místný). Zásadním způsobem byly zvětšené výřezy zadních blatníků, která zasahují až těsně k zadním dveřím. Ve zadní části karosérie byly dále vytvořené úchyty rámu zadní nápravy, jiné změny karosérie již nutné nebyly. Baterie byla z rozměrových i hmotnostních důvodů rovněž přemístěna do zadní části karosérie, kde je uychycená vlevo v zavazadlovém prostoru. Původní jednodílná palivová nádrž byla nahrazena dvoudílnou hliníkovou nádrží vlastní konstrukce. Palivový systém využívá systém palivového čerpadla z typu Octavia 4x4, z tzn. z levé části nádrže je palivo přečerpáváno do pravé části nádrže, odkud je pak dopravováno k motoru. Palivové nádrže jsou proti průrazu chráněny vrstvou karbonu po celém plášti a dále ochranným hliníkovým krytem pod nádržemi. Plnící systém nádrže byl nahrazen Racing systémem, který je však vestavěn v původním místě plnícího otvoru a nikterak nenarušuje povrch automobilu.

Zadní náprava:
Základem zadní nápravy vlastní konstrukce je pomocný rám, uchycený přes 6 úchytných bodů ke karosérii. Zadní náprava využívá podobně jako náprava přední těhlice z Audi TT, což je výhodnější pro její kinematiku a umožňuje zástavbu stejných brzdových systémů jako náprava přední. Původní ramínka řízení byly z důvodu dosažení správné kinematiky zadní nápravy prodloužené až na obvod ráfků kol. I na zadní nápravě byly použité tlumičové jednotky Bilstein PSS9. Zadní brzdy byly u prototypu použité z typu Škoda Octavia RS s průměrem kotouče 275mm, ale jak již bylo zmíněno lze zde použít brzdy stejné velikosti jako na přední nápravě. V tom případě by však dojde k odpojení mechanického ovládání ruční brzdy a ovládání ruční brzdy je potom výhradně hydraulické. Pohon zadní nápravy je řešen prostřednictvím elektronicky ovládané spojky Haldex, používané v koncernu Volkswagen, doplněnou o řídící jednotku firmy Oberscheider umožňující řidiči nastavit  stálý (sportovní) režim připojení pohonu zadní nápravy, tzn. bez regulace prokluzu.

Zvláštní řešení:
HSV – hydraulické nastavování světlé výšky automobilu vychází z vlastní produkce firmy EuroTuning a zajišťuje změnu světlé výšky automobilu až o 50mm posunutím horních úchytných bodů tlumičových jednotek. Posunutí je zajištěno hydraulickými prvky nad tlumičovými jednotkami, které jsou ovládány pomocí elektrohydraulického agregátu umístěného v zadní části karosérie.
 
Úpravy motorů